"Pozwól mi zrobić to samemu" M. Montessori
WSZECHSTRONNY ROZWÓJ U DZIECI TO NASZ PRIORYTET
dlatego naszą pracę opieramy na wielu nurtach pedagogicznych
Podejście bliskościowe
- Troskliwie reagujemy na płacz dziecka budując zaufanie
- Nosimy maleństwa by pokazać im świat
- Produce the target structures confidently and accurately.
- Stosujemy równowagę w podejściu do dzieci tym samym indywidualnie się nimi opiekując, nie zapominając przy tym o potrzebach innych
Montessori
Dzieci w naszych żłobkach obdarzone są zaufaniem przez Opiekunów podążających za ich indywidualnym tempem. Wspieramy ich samodzielność, ciekawość świata oraz kształtujemy poczucie estetyki za pomocą dbania o porządek. To dzieci są dla nas przewodnikami, a my zapewniamy bezpieczne otoczenie do tego by mogły rozwijać się w odpowiednim dla nich czasie. Dlatego główne hasło pedagogiki montessoriańskiej „Pomóż mi zrobić to samemu” stanowi klucz do naszej codziennej pracy.
Felinoterapia
To jeden z rodzajów terapii wykorzystujących leczniczy wpływ zwierząt na człowieka. Jej działanie polega na obserwacji kota i przebywaniu w jego obecności, co działa kojąca na emocje, pomaga się wyciszyć oraz zwiększa czynności poznawcze i polisensoryczne. Poza kształceniem okazywania uczuć, felinoterapia to również zabawa i edukacja z udziałem mruczącego terapeuty.
Rytmika
Głównym celem zajęć umuzykalniających jest rozwój wrażliwości muzycznej dzieci, przygotowujący do nauki poprawnego śpiewania i słuchania muzyki. Bazą pracy z dziećmi podczas zajęć rytmiki jest piosenka, w większości na niej oparte są zabawy i ćwiczenia słuchowo-ruchowe. Nauka wyklaskiwania tempa, odróżnianie dźwięków, określanie „głośny/cichy” i „szybki/wolny” to tylko kilka z długiej listy naszych rytmicznych celów.
Pozytywna dyscyplina
To metoda, która wprowadzona w naszą codzienność uczy dzieci szacunki wobec uczuć innych osób oraz wspiera ich naturalny potencjał. To także sposób w jaki my jako osoby dorosłe pokazujemy dzieciom jak dbać o innych, rozwiązywać problemy w duchu porozumienia bez przemocy, rozwijać umiejętność współpracy i jak zaprosić naszych podopiecznych do odkrywania swoich zdolności i kompetencji.
Wychowanie przez sztukę
W procesie rozwoju to sztuka odgrywa jedną z ważniejszych ról ćwicząc małą motorykę, wspomagając integrację sensoryczną, ćwicząc koncentrację, rozbudzając wyobraźnię, ucząc dostrzegać piękno i dbać o porządek. W naszych oddziałach bardzo często sięgamy po farby, pędzle, wodę, cekiny, brokaty by stworzyć coś nowego, twórczego i kreatywnego. Równie często w tym czasie towarzyszy nam muzyka klasyczna, która uspokaja i wspiera naszą uważność.
Sensoplastyka
Zajęcia sensoryczne w naszych oddziałach to czas rozwoju zmysłu dotyku, wzroku i węchu, które odgrywają znaczną rolę w prawidłowym kształtowaniu układu nerwowego i mózgu dziecka. To także świetny sposób na poznawanie świata, określanie nowych pojęć takich jak: mokry, lepki, śliski, gęsty, zimny, ciepły oraz na pokonywanie własnych barier i nieśmiałości, a także na nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów społecznych z dziećmi i dorosłymi.